30/09/2010

မွတ္တိုင္

Last Stop - Alexander Petrov


အစရဲ့ တဖက္မွာ အဆုံး
အဆုံးရဲ့ အဆုံးမွာ ေနာက္တစ္ စ
တစ္ဘဝ ႏွစ္ခါမေသပါဘူး
ဒီလိုပါပဲ ဘဝဆိုတာ
တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ေတြ အတြက္
ပန္းတိုင္မရွိ
မွတ္တိုင္ေတြပဲ ရွိတယ္. . . . ။



ေမာင္ရင္ငေဇ

27/09/2010

ေခါင္းစဥ္မဲ့ (၁၁)


ၾကမ္းၿပင္ေပၚက ဖရုိဖရဲ ဆုုိင္ကယ္ဦးထုုပ္. .
ဖိနပ္အရံေပါင္းမ်ားစြာ. .
ေက်ာခင္းစရာတစ္ေနရာ. .
မဖတ္ၿဖစ္တဲ့ စာအုုပ္တစ္ပုုံ. . .
နားမေထာင္ခ်င္ေတာ့ဘူး Bob Dylan. .
မၾကည့္ခ်င္စရာ မ်က္ႏွာမ်ားစြာ. .
ၿငိမ္သက္စြာ ရပ္ၾကည့္ေနတဲ့ ၾကက္ေမႊးတစ္ေခ်ာင္း. .
မသန္႔တသန္႔ၾကမ္းခင္း. . .
နာက်င္ရုိင္းစုိင္းတဲ့ စိတ္တစ္ခုုအတြက္ေတာ့
ေၿခခ်စရာတစ္ေနရာ (သို႔) ေၿပးစရာေၿမ. .

မရွိခဲ့။

ဒါပါပဲ။



ေရနံ႔သာ

ေသခ်ာသိမ္းဆည္းထုတ္ပိုးလႊင့္ပစ္ရန္

သံသရာရွည္ၾကီးထဲမွာ ဒီလိုနဲ႔ပဲ
ဘယ္ဟာက အကုသိုလ္ ဘယ္ဟာကကုသိုလ္ ခြဲေနဖို႔ အခ်ိန္ရွိေသးလား
ေၿပာၾကေတာ့လည္း ေခတ္ၾကီးကသိပ္ၿမန္ေနၿပီဆို
ပ်င္းရိၿခင္းက ေၿခာက္ပါးလို႔ တိက်ပါရဲ႕လား
မဂၤလာတရားဟား သံုးဆယ့္ရွစ္ခုအတိပဲလား
မုန္႔ဟင္းခါးစားရင္ေတာင္ ဟင္းရည္အပိုေတာင္းတာ ကဲ ပိုပိုလိုလိုေလးေတာ့ ေၿပာလိုက္ၾကဦး
လိုတယ္ဆိုသယ္သြား မလိုဘူးဆိုထားခဲ့ သံသရာဟာ ရွည္ေနဦးမွာ
ခင္ဗ်ားရဲ႕ မာဆတ္က ငါးဆယ့္တစ္ကို တစ္ေလွ်ာက္လံုးသယ္သြားမလား
ခင္ဗ်ားရဲ႕ ေအာစတားကို တစ္ေလွ်ာက္လံုးသယ္သြားမလား
ခင္ဗ်ားရဲ႕ ႏႈတ္ခမ္းေမြႊးေပါက္စေကာင္မေလးကို တစ္ေလွ်ာက္လံုး သယ္သြားမလား
ခင္ဗ်ားရဲ႕ ဥစၥေပါရုပ္ေခ်ာဆိုတာၾကီး တစ္ေလွ်ာက္လံုး သယ္သြားမလား

projectgreenbag.com
ခင္ဗ်ားရဲ႕ အုိင္ဖုန္းနဲ႔ အိုင္ပါတ္ ခင္ဗ်ားေဖ့ဘြတ္အေကာင့္ ခင္ဗ်ားကိုတက္ထားတဲ့ ဓါတ္ပံု ရာေက်ာ္မေလးလံလြန္းဘူးလားဗ်ာ မေလးလံဘူးလား
ေဟာသည္မွာ ခင္ဗ်ားမသံုးၿဖစ္ခဲ့တဲ့ အခု မသံုးရေတာ့ဘူးလို႔ တားၿမစ္ထားတဲ့ ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္
အဲ့ဒါေလးနဲ႔ ထည့္သြားလိုက္
ဟိုဘက္ကဟာေလးလည္းထည့္ သည္ဘက္ကဟာေလးလည္းထည့္
ထုိင္းအဲေ၀းက ခိုးထားတဲ့ လက္ဖက္ရည္ဇြန္းလည္းထည့္ေလ. . .
ဟဲ့ ဘာလုပ္ေနတာလဲ ဖုန္းခိုးေၿပာေနတဲ့ ဆယ့္ေၿခာက္ႏွစ္သမီးေလးလည္းထည့္
ရိုမန္းတစ္ အာထရာသင္းလဲထည့္ ဗိုင္ရာဂရာလည္းထည့္
ေအာ္ ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္လုပ္ေနၿပီ ေက်ာက္ေၿမာင္းေၿခာက္လႊာမွာ ဥထားတဲ့ တစ္ေယာက္လည္းထည့္
ကဲ ရၿပီ ရၿပီ
ခင္ဗ်ားသံသရာခရီးဟာ ေပါ့ပါးသြားၿပီေပါ့. . . ခင္ဗ်ား ကၽြန္ေတာ့္ကို ေက်းဇူးမတင္ဘူးလား
အင္း အင္း ထားေတာ့ အဲ့သည္ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္ေလး ကၽြန္ေတာ့္အခန္းထဲပစ္ထည့္လိုက္စမ္းပါ။





ဖိုးခြား

25/09/2010

တခန္းရပ္ ျပဇာတ္

ခံစားတတ္သူဆီ
ခံစားမႈေတြ လာတဲ့သေဘာလား
ငါ. . . . ဒီအလြမ္းအေမာေတြနဲ႔ပဲ
ေမြ႕ေပ်ာ္ေနေတာ့မလား။

ႏိုင္မယ္ထင္လို႔ တိုက္ခဲ့တာ မဟုတ္ေပမယ့္
အရွုံးဆိုတဲ့ မခ်စ္ႏွစ္သက္သူနဲ႔
တဘဝလုံး ေပါင္းရမယ္လို႔
ဘယ္ထင္ထားပါ့မလဲ။

I Left My Heart On Sanibel(2008) - Cartin Andersson
ငါ့ဘဝ တဝက္က အျခားသူဆီမွာ
တဝက္က ကံၾကမၼာ လက္မွာ မေသခ်ာ မေရရာ
ေနသာသလို ေနဖို႔ၾကိဳးစားရင္း
ထိုးထားတဲ့ ထီလက္မွတ္ မတိုက္ျဖစ္ခဲ့ဘူး။

ကိုယ္တိုင္ေရး ကိုယ္တိုင္ကျပီး
ဇာတ္သိမ္းမွ ငါမပါရတဲ့ ဇာတ္
တဖက္သတ္ ဆန္ဆန္ ရပ္ခဲ့တယ္

အပ်က္ပ်က္နဲ႔ ႏွာေခါင္းေသြးထြက္မွ
ပုဝါကူပါ ေရ႐ႉပါနဲ႔
ဆြဲမိဆြဲရာ ေကာက္႐ိုး တမွ်င္
"ဤဇာတ္တြင္ သင္ ဆက္မကရ" . . . . . တဲ့။



ေမာင္ရင္ငေဇ

24/09/2010

တစ္. . . (၁) နာရီ

၁ နာရီ

ေငးေနတဲ့
ငွက္တစ္ေကာင္

ေလအတိုက္
မွာ

ဖ်တ္ခနဲ
ေ႐ြ႕လ်ားလိုက္တဲ့

အၾကည့္တစ္ခ်က္

http://hatter.tumblr.com
လို

အေျဖ
မသိ( ျခင္း
မ်ား) စြာျဖင့္
ရိုးစင္းေသာ
ေပါက္ဖြား (ခဲ့)မႈ

အသိ

ခက္စြာျဖင့္
(နားလည္မႈ
ငတ္စြာျဖင့္

ႀကီးျပင္းမႈ /
ဆင့္ကဲေျပာင္းလဲမႈ /

ျဖစ္စဥ္တစ္ခု

ေမးခြန္း
မ်ားစြာျဖင့္ )

အစမသိ
အဆံုးမသိ

ေသာ

တေနရာ
သို႔ / မွ
ခက္ခဲစြာ ( လြယ္ကူစြာ
ေရာက္ရွိလာမႈ
ဒါမွမဟုတ္

ျဖစ္တည္မႈ

အခ်ိန္ း ည တစ္နာရီ ဝန္းက်င္










အူေသာင္



ေမ

တိ

ျခင္း မ်ား စြာ ျဖင့္)



ယခုေခတ္စားေနေသာ (၇)

သီခ်င္းဆုိလိုသူေတြ
. . . . . . . . . . . . . ဆုိၾကပါေစ။

ကလုိသူေတြ
. . . . . . . . . ကၾကပါေစ။

Keith Haring
စစ္တုိက္လုိသူေတြ
. . . . . . .  . . . . . . တုိက္ၾကပါေစ။

ျငိမ္းခ်မ္းလုိသူေတြ
. . . . .  . . . . . . . ျငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ။

ကမာၻၾကီး အတြက္ေပါ့. . . . . . .
ကမာၻၾကီးအတြက္။        ။

ထြန္းႏြယ္

ယခု ေခတ္စားေနေသာ (၅)

သိပ္ျမန္တဲ့ ကြန္နက္ရွင္ ၊
သိပ္ျမန္တဲ့ စကား ၊
သိပ္ျမန္တဲ့ ရထား ၊
လွ်ပ္တျပက္ အတြင္းမွာ ဘာမွ မသိလုိက္ဘူး။

Keith Haring

ဒီမွာ ၊ သတင္းပုဏၰက တုိက္ခံေနရသူေတြ။
ဒီမွာ ၊ အသိဥာဏ္မြန္းလုိ႔ ေလသန္႔ရွာေနရသူေတြ။

တတ္ခဲ့ဖူးတဲ့အတတ္ ၊ ဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ စာအုပ္
ခဏ ခဏ ၊ လာလာ ေျခာက္ေနတယ္ ၊
ခဏ ခဏ ၊ ၀င္၀င္ စီးေနတယ္။

လူၾကီးမင္း ေခၚဆုိလုိေသာ မဏိေမခလာမွာ. . . . . . . ။      ။

(သတိေပးခ်က္။ က်န္းမာေရးအတြက္ ေခါင္းကုိငံု ခါခါထုတ္ေပးပါ
ခု ကၽြန္ေတာ့္ ကဗ်ာ အပါအ၀င္ေပါ့)


ထြန္းႏြယ္

18/09/2010

မရွိေတာ့ဘူး ငါ့မွာ ငါ့မွာ မရွိေတာ့ဘူး

ဘာမွမရွိေတာ့ဘူး အခုငါ့မွာ
အရင္ကရွိခဲ့တာေတြ မရွိေတာ့ဘူး
ရည္းစား ဒရင္း ဟန္ဒရက္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္အေၾကြး
ေနာက္ရွိရမယ့္ဟာေတြလည္း မရွိလာဘူး
ရည္းစားအသစ္ ေအာ္စတားကင္းဗတ္ ဘဏ္စာအုပ္
ဘယ္သူေတြမွာဘာေတြရွိၾကသလဲ

Josephine Gibbs
တစ္ေယာက္ေယာက္ဟာ တစ္ခုခုရွိဖို႔ လိုအပ္သလား
တစ္ခုမွမရွိတဲ့ တစ္ေယာက္ေယာက္ဟာ တစ္ခုခုရွိခ်င္ေနပါသလား
ဘာမွမရွိေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ အခုငါ့မွာ
ဘာမွလည္းမရွိခ်င္ေတာ့ဘူး ခ်စ္လည္းမခ်စ္ခ်င္ မုန္းလည္းမမုန္းခ်င္
တစ္ေန႔ထမင္းသံုးနပ္ေတာ့ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ၿဖစ္ၿဖစ္ စားခ်င္တယ္
မလိုဘူး မလိုဘူး ဘယ္သူမွ ငါ့အတြက္မလိုေတာ့ဘူး
ငါ့အတြက္လည္း ဘယ္သူမွ ရွိေနစရာမလိုေတာ့ဘူး
သင္ သူတပါး ေယာက်ာၤး မိန္းမ ေဂ်ာ္တကီး ေခြး ပိုးဟပ္ လိင္လုပ္သား
ဘာမွ ငါ့အတြက္ ရွိစရာမလိုေတာ့ဘူး
ငါလည္း ဘာအတြက္မွ ရွိစရာမလိုေတာ့ဘူး။
မရွိ။

ဖိုးခြါး

အေမ့ကိုခ်စ္သည္. . သို႔ေသာ္

အေမေနေကာင္းပါေစ. . ။
လြမ္းတဲ့စိတ္ရဲ့ေနာက္ကြယ္မွာ
အိမ္ျပန္ခ်င္စိတ္က လႊမ္းမိုးေနတယ္အေမ။

အေမ့ကိုခ်စ္တဲ့
အေဝးေရာက္သားအတြက္
အေမ့ကိုေတြ႔ဖို႔
အသိဉာဏ္နဲ႔မွတ္ေက်ာက္တင္ထားတဲ့
အမွန္တရားေတြကို
နည္းမ်ိဳးစုံနဲ႔ ဖယ္ထုတ္ရလိမ့္မယ္အေမ။

အေမ ပညာသင္ေပးထားတာ
အေမ့ကိုစြန္႔ခြါဖို႔မဟုတ္ေပမဲ့
အေမေပးတဲ့ အသိဉာဏ္က
အားေကာင္းေနဆဲမို႔ အေမ့အရိပ္ေအာက္
သားျပန္မေရာက္ႏိုင္ေသးဘူးအေမ။


An Access Gate In South Hebron Hills - Rebecca Fudala
အေမတသက္လုံး
ယုံၾကည္အားထားေနတဲ့
ရတနာ့ဂိုဏ္းဝင္ေတြကို
အႏၲာရာယ္ျပဳသူေတြနဲ႔
မဆက္ဆံခ်င္ဘူးအေမ။

ဥပေဒအထက္ကရွိျပီး
ကိုယ္ခ်င္းစာတရားမထားႏိုင္တဲ့
ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေရစုန္ေမွ်ာဖို႔
သားမၾကိဳးစားေတာ့ဘူးအေမ။

အေမေျပာေျပာေနတဲ့
ေခတ္ပ်က္မွာလူလာျဖစ္တဲ့
သားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔
(သင့္)ေတာ္ရာမွာ ေနတတ္ေအာင္
ၾကိဳးစားေနပါတယ္အေမ။ 

ေမြးရပ္ေျမမွာ ေခါင္းခ်ခ်င္တဲ့
အေမ့ကိုသတိရတိုင္း
က်န္းမာေစရန္သာ
ဆုေတာင္းေနပါတယ္အေမ။

ခ်စ္တတ္တဲ့သူတခ်ိဳ႕
ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ေမြးႏိုင္တဲ့တေန႔
ဒါမွမဟုတ္
လူအခ်င္းခ်င္း တန္ဖိုးထားတဲ့တေန႔
အေမ့ဆီသို႔. . . . . ။


ဖိုးစီ

12/09/2010

ၿပိုကြဲျခင္း / ၿဖိဳခြဲျခင္း

တမနက္ အိပ္ယာထ ကဗ်ာတပုဒ္ ဖတ္မလို႕ လုပ္တံုး ငါ !
ဟင္း. . . ငါ ! . . ငါ့ခႏၶာကိုယ္ၾကီးက ၿပိဳကြဲထြက္ေနပါလား
အခန္းထဲဝင္ေနတဲ့ ေနေရာင္ျခည္အလင္းလိႈင္းထဲက
အလင္းအမႈန္အမႊားေတြလို တမႈန္စီ တစစီ ဆြဲငင္မႈမဲ့စြာ
ေမ်ာလြင့္ထြက္ေနၾကတယ္၊ တြယ္တာမႈမဲ့ ခံစားမႈမဲ့ ပံုသ႑ာန္မဲ့
အက္တမ္ေတြလို တခ်ိဳ႕ကထိုင္ခံုမွာ တခ်ိဳ႕က စားပြဲမွာ
တခ်ိဳ႕က ေျပးေနတဲ့ ပိုးဟပ္ေတြေပၚမွာ
တခ်ိဳ႕က ေရာ့ခ္သီခ်င္းစာသားေတြေပၚမွာ
တခ်ိဳ႕က တီ႐ွပ္အနက္ေပၚမွာ တခ်ိဳ႕က အမႈိက္ျခင္းထဲမွာ
တခ်ိဳ႕က ၾကမ္းေပၚမွာ တခ်ိဳ႕က ေကဘယ္ႀကိုးေပၚမွာ
တခ်ိဳ႕က အခန္းထဲ ဝင္ေနတဲ့ ဝါယာလက္ကြန္ယက္ေတြေပၚမွာ
တခ်ိဳ႕က ေဆးလိပ္ျပာ တခ်ိဳ႕က မွန္သားျပင္
တခ်ိဳ႕က ၊ တခ်ိဳ႕က. . . . . . . . . . ၊

The Grinch Who Stole Cubism(2004) - Zoomer
အမွန္အတိုင္း ဝန္ခံရရင္
ျပန္ေဖာ္လို႔မရတာေတြက ခပ္မ်ားမ်ား
ျဖစ္ပံုက 'ငါ '. . . . .
ငါ ဆိုတာၾကီးက ေနာက္ဆံုးမွာ
တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ပံုပ်က္ေနျပီ / လြင့္(စင္)ထြက္ေနျပီေလ
အခ်က္အလက္ေတြ ၿပိဳဆင္းလာလိုက္တာ
ဗိုင္းရပ္(စ္) ဝင္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာျပင္လို
မႈန္တိမႈန္ဝါး - -
ဘာမွ ျပန္တူးေဖာ္လို႔မရေတာ့ဘူး /
ဘာမွ ျပန္တူးေဖာ္ခြင့္ မရွိေတာ့ဘူး
သဲနန္းေတာ္ၾကီးၿပိဳက်သလို ေရမွာ အ႐ုပ္ေရးျပသလို
သဘာဝတရားက သူ႔အစြယ္ကို လွစ္ျပသလို
အမွန္တရားကိုေတြ႕ရွိသလို
ဘာဆိုဘာမွ. . . ၊
ဘာကိုဘာမွ ကိုယ္ပိုင္ဆိုတဲ့ သေကၤတမျပႏိုင္ေတာ့ဘူး
အခ်ိန္လည္းဆြဲခြင့္မရသလို စိတ္လည္းေလာခြင့္မရဘူး
စဥ္းစားမႈ ေတြးေတာဆင္ျခင္မႈေတြက
ေလဟာနယ္မွာ စုစည္းခြင့္(ခ်ိန္) မရေတာ့ဘူး. . ၊
ေငးၾကည့္မယ္လို႔ လုပ္တုန္းမွာ
တျဖည္းျဖည္းနဲ႔အားလံုး လြင့္ထြက္ေနတယ္. . 'ငါ '. . . .
' ငါ '. . . . . .
' ငါ ' ဆိုတာ ဘယ္မွာလဲ ?
အက္တမ္ : ဆိုသည္မွာ အရာ၀တၱဳပစၥည္းတစ္ခု၏
အေသးငယ္ဆံုး အစိတ္အပိုင္း ၊ လူတစ္ေယာက္အတြက္
ကိုယ္ပိုင္သီအိုရီတစ္ခု ကိုယ္ပိုင္ပုစာၦတစ္ပုဒ္
ဘဝ = ?
ကိုယ့္ဟာကိုယ္တြက္ ကိုယ့္အေျဖကိုယ္ထြက္ေပါ့
ကိုယ့္ဘဝနဲ႔ကိုယ္ေပါ့ ၊
ဖန္ဆင္းရွင္ လက္အပ္မယ္ ဆိုရင္လဲ. . သေဘာ !
ကိုယ့္ဟာကိုယ္ပဲဗ်ာ. . . ( ဖုတ္ဖုတ္ / သုပ္သုပ္
ေတြးမိသေလာက္က. . . . ခဏတာ ရိုးရွင္းတဲ့ စုစည္းမႈ
မၿပိဳကြဲမီအခ်ိန္တစ္ခု ၊
အံ့ၾသစရာပဲဗ်ာ လို႔ ျပန္ေျပာဖို႔ေတာင္
အံ့ၾသမႈေတြၿပိဳကြဲကုန္လို႔ အံ့ၾသခ်ိန္ေတာင္ မရလိုက္ဘူး

ထားပါဗ်ာ ! ! . . . . . .
အခံရခက္တာက ! . .
ဘာမွမဟုတ္တဲ့ ေနသာ႐ံု သာမန္ေန႔က်မွ။ ။



အူေသာင္



အနာဂါတ္ကို ၾကိဳမသိခ်င္ဘူး

ေနသာေနတဲ့ စက္တင္ဘာ ေန႔တစ္ေန႔မွာေပါ့။ ေလႏုေအးေအးေလးေတြ တိုက္ေနတဲ့ စက္တင္ဘာရဲ့ တနဂ๎ေႏြေန႔ တစ္ေန႔မွာေပါ့။ ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္းေတြ၊ ကုန္းျမင့္မို႔မို႔ေလးေတြ၊ ႏွစ္ေယာက္စာ လူသြားလမ္းေလးနဲ႕ ေတာအုပ္ကေလးေတြရွိတဲ့ ပန္းျခံေလး တခုမွာေပါ့။ အာရပ္ႏြယ္ဖြား လူေတြနဲ႔ အာရပ္ေတြလို ဝတ္ဆင္ထားတဲ့ လူေတြ၊ အလွတန္ဆာဆင္ထားတဲ့ ျမင္းေတြ၊ ျမည္းေတြ၊ ကုလားအုပ္ေတြ ရွုပ္ရွပ္ခပ္ေနေအာင္ ပြဲေတာ္က်င္းပေနတဲ့ ေျမကြက္လပ္ေလးနဲ႕ မနီးမေဝး၊ အလွေမြးေခြးေလး ကိုယ္စီကို ၾကိဳးလႊတ္ျပီး လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ေနတဲ့ လူေတြနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ေကာင္မေလးတေယာက္ ျမက္ခင္းစိမ္းေပၚလွဲ ျပီး ေကာင္းကင္ျပာၾကီးကို ၾကည့္ေနၾကတယ္။

ေကာင္ေလးက ရုတ္တရက္ ထထိုင္ျပီး ေကာင္မေလးကို ေမးလိုက္တယ္။ ေဗဒင္ေတြ လကၡဏာေတြကို ယံုလား တဲ့။ ေကာင္မေလးက ပထမေတာ့ ေၾကာင္အမ္းအမ္း ျဖစ္သြားတယ္။ ေကာင္ေလးက ဆက္ေျပာတယ္။ အၾကားအျမင္တို႔၊ ေဗဒင္တို႔ေတာ့ မယံုခ်င္ဘူး။ ဘဝမွာ ဘာေတြျဖစ္လာမယ္ ဆိုတာကိုလည္း ၾကိဳျပီးမသိခ်င္ဘူးတဲ့။ ေကာင္မေလးက ေကာင္ေလး ဘာဆက္ေျပာမလဲ နားေထာင္ဖို႔ လက္ကို အားျပဳရင္း ထထိုင္လိုက္တယ္။ ေကာင္ေလးက သူ႕လက္ဝါးသူ ျပန္ၾကည့္ျပီး လကၡဏာေတာ့ နည္းနည္းၾကည့္တတ္ေတာ့ ယံုရမလို ျဖစ္ေနတယ္လို႔ သူ႔ဖာသာ သူေျပာသလိုနဲ႔ ဆက္ေျပာတယ္။ ဒီတခါေတာ့ ေကာင္မေလး မ်က္ႏွာက ဝင္းလက္သြားတယ္။ တဆက္တည္းပဲ သူလက္ဖဝါးေလး ျဖန္႔ျပီး "ဒါျဖင့္ ကြၽန္မကို ၾကည့္ေပး" လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ေကာင္ေလးက ေကာင္မေလး လက္ကိုမၾကည့္ပဲ အေဝးကို ၾကည့္ေနရင္း "ကြၽန္ေတာ္က ေကာင္းေကာင္း မေဟာတတ္ဖူးဗ်၊ ေတာ္ၾကာ မွားေနရင္ မေကာင္းဘူး" လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။

လိုခ်င္တာတစ္ခုခုရွိရင္ မရမက သူငယ္ခ်င္းေတြကို ႏြဲ႕ဆိုး ဆိုးတတ္တဲ့ ေကာင္မေလးက မရဘူး။ သူမရဲ့ ညာဖက္လက္ကို အတင္းထိုးေပးျပီး ၾကည့္ခိုင္းေနတယ္။ ပါးစပ္ကလည္းေျပာလိုက္တယ္. . . အေပ်ာ္ေပါ့ တဲ့။ ဒီေတာ့ ေကာင္ေလးလည္း မေနသာေတာ့ဘူး။ ေကာင္မေလးရဲ့ ဘယ္ဖက္လက္ကို လွမ္းေတာင္းလိုက္တယ္။ ေကာင္မေလးက သူမ ဘယ္ဖက္လက္ကို လွမ္းလိုက္ရင္း သူနဲ႔ ေကာင္ေလးက အရာရာ ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္တတ္တဲ့ အေၾကာင္းကို ေတြးမိျပီး ျပဳံးမိေသးတယ္။ ေကာင္ေလးကလည္း ဒါကို သတိရသြားျပီး ျပဳံးလိုက္တယ္။ သူကိုယ္တိုင္ကလည္း ေကာင္မေလး ညာဖက္လက္ ကမ္းေပးလို႔ တမင္တကာ ဘယ္ဖက္လက္ကို ေတာင္းလိုက္တာကို သူကိုယ္သူ အံ့ၾသေနတာလည္း ပါတယ္။

ေကာင္ေလးက ေကာင္မေလးလက္ေပၚက အေရးအေၾကာင္းေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္တယ္။ ခဏေနေတာ့ သက္ျပင္းခ်တယ္။ ေကာင္မေလးက နည္းနည္းေတာ့ စိတ္လႈပ္ရွားလာတယ္။ ေကာင္ေလးက သူ႔လက္ကို ကိုင္ထားလို႔လား သို႔မဟုတ္ ေကာင္ေလး အမူအရာကို ၾကည့္ျပီးေတာ့လားေတာ့ မသိဘူး။ စိတ္မရွည္သလိုနဲ႕ "ကဲ ေျပာေလ၊ ဘာျမင္လဲ" လို႔ ေမးလိုက္တယ္။ ေကာင္ေလးကေတာ့ ေကာင္မေလးကို တခ်က္ၾကည့္ျပီး သက္ျပင္းထပ္ခ်တယ္။ ျပီးေတာ့. . . "တကယ္သိခ်င္လား။ ကြၽန္ေတာ္ အမွန္အတိုင္း ေျပာရမလား" လို႔ ထပ္ေမးတယ္။ ေကာင္မေလးက စိတ္ထဲ နည္းနည္းတစ္မ်ိဳး ျဖစ္သြားေပမယ့္ ေကာင္ေလးက သိပ္မေဟာတတ္ဘူး ေျပာထားေတာ့ သိပ္ေတာ့ စိတ္မပူဘူး။ ေျပာမွာသာ ေျပာပါ။ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး ဆိုျပီး ေျပာလိုက္တယ္။

A Couple With Their Heads Full Of Clouds(1937) - Salvador Dali

ဒီေတာ့ ေကာင္ေလးက စေျပာတယ္။ ခင္ဗ်ားဟာ လူေတြ အမ်ားၾကီးနဲ႔ အေပါင္းအသင္း မလုပ္ခ်င္ဘူး တဲ့။ ေသေသခ်ာခ်ာ ေရြးျပီးမွ ေပါင္းေလ့ရွိတယ္။ လူတိုင္းကိုလည္း ယံုေလ့မရွိသလို ခင္ဗ်ား ယံုၾကည္ေအာင္ လုပ္ျပႏိုင္တဲ့လူ သို႔မဟုတ္ ခင္ဗ်ားက ယံုၾကည္ေလာက္တယ္လို႔ ထင္တဲ့လူမွ ေရြးေပါင္းတယ္။ သူမ်ားေျပာတဲ့ စကားဆိုလည္း ဘယ္လို အဓိပၸါယ္နဲ႔ေျပာေျပာ ခင္ဗ်ားလိုရာကို ဆြဲေတြးတတ္လို႔ တခါတခါ ဘဝမွာ အလိမ္ခံရသလိုမ်ိဳး ေတြၾကံုႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ေကာင္မေလးကလည္း ေခသူမွ မဟုတ္တာ။ သူမအေၾကာင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေကာင္ေလးက သိထားေတာ့ သူ႔ကို လာရႊီးေနတယ္ ထင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ေကာင္ေလးကို ျပန္ေျပာတယ္။ "ရွင္ေျပာတာက အရမ္း ေယဘုယ် ဆန္တယ္၊ ဒီေလာက္ေတာ့ ကြၽန္မလည္း ေဟာတတ္တာေပါ့။ တိတိက်က် ေျပာ. ." ဆိုျပီး အတြန္႔တက္လိုက္တယ္။

ဒီေတာ့မွ ေကာင္ေလးကလည္း သူ႔အကြက္ထဲ ဝင္လာျပီဆိုတဲ့ မ်က္ႏွာေပးနဲ႔ ဆက္ေျပာတယ္။ ဥပမာဗ်ာ. . လူတေယာက္က ခင္ဗ်ားလက္ကေလးကို ထိေတြ႕ကိုင္ခ်င္တာနဲ႔ သူ လကၡဏာၾကည့္တတ္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ခင္ဗ်ားက သူ႔စကားကို ေသေသခ်ာခ်ာ မစဥ္းစားပဲ ခင္ဗ်ားလက္ကို အတင္းထိုးေပးမယ္ဗ်ာ. . . ။ ေကာင္ေလးစကားေတာင္ မဆုံးလိုက္ဘူး. . ေကာင္မေလးက ရွက္ရွက္နဲ႔ သူ႔လက္ကို အတင္းဆြဲရုတ္လိုက္တယ္။ ေကာင္ေလးက သူမရဲ့ လက္ေခ်ာင္းသြယ္သြယ္ေလးေတြကို သေဘာက်ေၾကာင္းေျပာခဲ့တာ သြားသတိရသြားတယ္။ တဆက္တည္း အခုလို လူလည္က်ျပီး သူမလက္ကို ကိုင္သြားတာကို စိတ္မဆိုးေပမယ္႔ မေက်နပ္ခ်င္။ ဒါေၾကာင့္ သူမက ေကာင္ေလးကို  ကြၽန္မမွာ ဒီလို လိမ္တတ္ ညာတတ္တဲ့ မိတ္ေဆြရွိမယ္လို႔မွ မထင္ထားတာ လို႔ မ်က္ေစာင္းထိုးျပီးေျပာလိုက္တယ္။

ေကာင္ေလးကေတာ့ ရယ္က်ဲက်ဲနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္မလိမ္ခဲ့ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္က ၾကည့္တတ္တယ္ပဲ ေျပာခဲ့တာေလ။ ၾကည့္ျပီး ေရွ႕မွာဘာျဖစ္မယ္လို႔ ေဟာတတ္တယ္လို႔မွ မေျပာခဲ့တာ လို႔ ျပန္ေျပာတယ္။ေကာင္ေလးေျပာတာလည္း ဟုတ္သလိုလို ရွိေနတယ္။ သူကလည္း ေကာင္မေလးကို ၾကည့္ေပးမယ္လို႔မွ မေျပာခဲ့တာ။ ေကာင္မေလးက သူ႕ဘာသာသူ အတင္းၾကည့္ခိုင္းထားတာ ဆိုေတာ့ ေအာင့္သက္သက္နဲ႔ ဘာျပန္ေျပာရမွန္း မသိျဖစ္သြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေကာင္မေလးကလည္း ခပ္စြာစြာေလးဆိုေတာ့ ဒီလို လြယ္လြယ္နဲ႕ အေလွ်ာ့ေပးတတ္တဲ့ သူမွ မဟုတ္တာ။ ဒါဆို ရွင္ဘာလို႕ သက္ျပင္းေတြခ်ျပီး အိုက္တင္ေတြ ထုတ္ေနလဲ. . . ဆိုျပီး ရန္ေထာင္ေတာ့တာေပါ့။

ဒီေတာ့ ေကာင္ေလးလည္း သက္ျပင္းရွည္ၾကီး တစ္ခါထပ္ခ်တယ္။ ျပီးမွ အေဝးက ေျပးလႊားေဆာ့ေနတဲ့ ကေလးေတြကို ၾကည့္ရင္း ေကာင္မေလးကို ေျပာလိုက္တယ္။

"ခဏေနရင္ ကြၽန္ေတာ္ အျမတ္တႏိုး တယုတယ ထိေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ လက္ေခ်ာင္းလွလွေလးေတြကို လြတ္ရေတာ့မွာ ၾကိဳသိေနလို႔ တဲ့။"

ေကာင္မေလးလည္း ဘာမွ ထပ္မေမးေတာ့ပဲ ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္းေပၚမွာ ထိုင္ေနတယ္။ ဒီအတိုင္းပဲ ေကာင္ေလးလည္း ဘာမွ မေျပာေတာ့ပဲ ထိုင္ေနတယ္။ တေယာက္က ေနဝင္တဲ့ဖက္ကို မ်က္ႏွာမူျပီး၊ က်န္တေယာက္က ေနထြက္တဲ့ဖက္ကို မ်က္ႏွာမူရင္းနဲ႔ေပါ့။ အဲဒီအတြက္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ဟာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ျပီး ထိုင္ေနႏိုင္သလို၊ ေက်ာခိုင္းျပီး ထိုင္ေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အဲဒီေန႔က ေနသာေနတယ္ေလ။



ေမာင္ရင္ငေဇ

03/09/2010

သူငယ္ခ်င္း (၁)

Counter Currents - Alan Rayner


ဒီလိုပဲ ငါတို႔ေတြ
စ႐ိုက္တူ အသြင္တူနဲ႔
ကမာၻၾကီးကို ပခုံးဖက္ျပီး စကားေျပာ
မင္းရဲ့ ျငင္းဆိုခ်က္ေတြကို ငါတို႔က ထပ္ျငင္း
မင္းရဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ငါတို႔က ဆင့္ပြါးေမးလို႔
မင္းမေကာင္းဘူးဆိုရင္ ငါတို႔က ရယ္
ငါတို႔ မေကာင္းရင္ မင္းကရယ္လို႔
မင္းအျမင္မွာ ငါတို႔ဟာ အျပစ္မဲ့ လူသား
ငါတို႔အျမင္မွာ မင္းဟာ အျပစ္မဲ့ လူသား
မင္းနဲ႔ ငါတို႔ၾကား အားလုံးဟာ တစ္သားတည္းျဖစ္ေနမွေတာ့
ငါ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္မိျပီးမွ
လႊတ္ခ်ေပးခဲ့တဲ့
မင္းရဲ့လည္မ်ိဳေတြအတြက္လည္း
ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာစရာမလိုပါဘူး သူငယ္ခ်င္း
ငါတို႔ေတြဟာ သူငယ္ခ်င္းေတြပဲ မဟုတ္ပါလား။



ခ်မ္းညီခ်ိဳ

စကား

သည္စကားတစ္ခြန္းထဲပဲ
When Words Are Not Enough
မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနလည္းရတယ္
စာအုပ္နဲ႔ ေရးမွတ္သြားလည္းရတယ္
ဦးထုပ္လို ေဆာင္းသြားလို႔ ရတယ္
ဖိနပ္လိုစီးသြားလို႔ ရတယ္
အေႏြးထည္လို၀တ္သြားလို႔ ရတယ္
အိပ္မက္လို မက္ၿပီးေမ့လိုက္လို႔ ရတယ္
ေက်ာက္စာလို စြဲၿမဲေနလည္းရတယ္
သည္စကားတစ္ခြန္းထဲပဲ
ထမင္းေၾကာ္ထဲ ထည့္စားလို႔ မရဘူး
ပန္းကုံးထဲ ထည့္စြပ္္လို႔ မရဘူး
အိမ္သာထဲ အေမႊးတုံးလို  ခ်ိတ္ထားလို႔ မရဘူး
၀တ္လစ္စလစ္ပန္းခ်ီကားလို႔ အရသာခံေနလို႔ မရဘူး
သည္စကားတစ္ခြန္းထဲသူေၿပာခဲ့တယ္
သည္စကားတစ္ခြန္းပဲ ငါၾကားခဲ့တယ္

ငါၿပန္မေၿပာတတ္ေတာ့ဘူး။
ဒါေပမယ့္ လူေပါင္းမ်ားစြာ ေၿပာေနၾကတုန္းပါပဲ။



ဖိုးခြား

ကြက္လပ္မ်ား

Carter

နားမ်က္စိေတြ မ်ားျပားလွတဲ့ ႒ာေနမွာ
ႏွာေခါင္းေဖာ္ျပီး အသက္႐ႉဖို႔ေတာင္ ခပ္ခက္ခက္
ႏူးညံ့ျခင္းပန္းတပြင့္ ေမြးပ်ံ႕ဖို႔
ခက္ေထာ္တဲ့ မုဆိုးတေယာက္ ေသြးစြန္းခဲ့ရတာ ဘာဆန္းလဲ။

အေၾကာင္းအက်ိဳးေတြ ေဘးခဏခ်ိတ္
တေက်ာင္းဝင္ တဂါထာရြတ္ရင္း
ဘာက ဘာလဲ သင္ရန္က်န္ေသးတဲ့အခါ
တစုံတရာဆီမွ ဖယ္ခြါ၍
တစံုတရာဆီသို႔ ဦးတည္
လိုရာခရီးက ဘာလဲ၊ဘယ္လဲ
ဘယ္ေတာ့ ေရာက္မလဲ။

အေတြးရြက္မ်ား ေႂကြက်၊ဘဝေရပြက္မ်ား ထရင္း
ငါမဟုတ္တဲ့ ငါ့မွာ သက္တမ္းတဝက္ေလာက္နီးနီး
အေမးမ်ားနဲ႔ အနည္ထိုင္လို႔ အိမ္ေမ့ရင္း အိမ္ေပ်ာက္ခဲ့ျပီ

တားဆီးျငင္းဆန္မႈ၏ တြန္းအားျဖင့္ 
ရွတေသာ ရမၼက္ေသြးကို အသက္မသြင္းႏိုင္တဲ့သကာလ
စိုထိုင္းထိုင္းအလြမ္းမ်ားႏွင့္. . . . . . . .
ေနသားက်ေနတဲ့ ႏွလုံးသားတစုံအား
ငိုဖို႔လိုရင္ လက္တို႔လိုက္ပါ။              ။



ယိုဒါရွီးမား

ဝယ္ျပီးပစၥည္း ေငြျပန္မအမ္းပါ

To The Market - Angu Walters
 ေစ်းကြက္ထဲက
 ေစ်းတြက္ တြက္ျပီး
ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔
ေစ်းတန္တယ္ဆိုတဲ့
ေစ်းႏွုန္းအတက္အက်နဲ႔
ေစ်းကစားတတ္တဲ့
ေစ်းေခါင္းကြဲေနတဲ့ (ဝါ)
ေစ်းပန္းလွေနတဲ့
ေစ်းကြက္ဝင္/ ေစ်းကြက္ေပ်ာက္
ေစ်းခြန္ေဆာင္ထားတဲ့/ ေရွာင္ေနတဲ့
ေစ်းဆိုင္ ဟီးဟီးေပၚက
ေစ်းသည္ လွလွေလးေရာင္းေနတဲ့
ေစ်းကြက္စီးပြါးေရးရဲ႕ သားေကာင္
ေစ်းခ်ဳပ္ တစ္ထည္မဟုတ္လို႔
ေစ်းဆစ္ျခင္း သည္းခံပါ. . . . . ။


ေမာင္ရင္ငေဇ
(စမ်ဥ္းဆြဲ ႏွင့္ မေစ်ပဲ ဇကြဲႏွင့္ ေဇပါသည္)

အဲ့ညေနက. . မုိးရြာတယ္။

http://www.eosnap.com/

အေဖ႔ကို 'သမီး သြားလုိက္ဦးမယ္' ႏႈတ္ဆက္အၿပီး ထီးဆြဲထြက္ေတာ့ အခ်ိန္က ေလးနာရီခြဲေပါ့။ ေၿခအလွမ္း ၂၀ ေလာက္ပဲ ေလွ်ာက္ရရုံရွိေသးတယ္. . . မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ကေန မုိးသားေတြ တက္လာလုိက္တာမ်ား ခုခ်က္ခ်င္း ၿပိဳက်ေတာ့မလုိပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေၿပာတာ 'ရန္ကုန္မိုး အစုိးမရ' တဲ့။ ခုေလးတင္ ေနေရာင္ ၿမင္လုိက္ရုံရွိေသး။ ေတြးလုိ႔ မဆုံးေသးဘူး. . . . တၿဗဳန္းၿဗဳန္းနဲ႔ ခုန္ေပါက္ဆင္းလာလုိက္ၾကတာ. . . ထီးအရြက္ေတာင္ တဆတ္ဆတ္တုန္ေနတယ္။  ေခါက္မတင္ထားမိတဲ့ ငါ့ဂ်င္းေဘာင္ဘီ ေအာက္နားေတြလဲ ေရနဲ႔ သဲမႈန္ေရာလုိ႔ ေလးေတးေတးပဲ။

ဒါနဲ႔ ၿပည္လမ္းေပၚေရာက္လုိ႔ ကားေပၚမတတ္ခင္ထိ. . . မုိးက မတိတ္ႏုိင္ေသး။ ကားေပၚထုိင္ေနတုန္းလဲ မုိးသည္းလုိက္တာမ်ား. . အၿပင္ကုိေတာင္ မၿမင္ရဘူး။ အားရစရာၾကီး။ စုိစိစုိစိ လုပ္တတ္တဲ့ လန္ဒန္မုိးနဲ႔ေတာ့ အပုံၾကီးသာတာေပါ႔။ မုိး ဆုိတာ တေ၀ါေ၀ါနဲ႔  ဒီလုိရြာရတယ္လုိ႔ လန္ဒန္က မုိးမင္းကို ေခၚၿပလုိက္ခ်င္ေသး။ ဒီလုိနဲ႔. . . တ၀ဲလည္လည္လုပ္ရင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းေပၚက သစ္လုံးဆုိင္ေလးလုိ႔ ေခၚၿပီး သစ္လုံးတစ္လုံးမွမရွိတဲ့ ဆုိင္ကို ေရာက္ခဲ့တာေပါ့။

ဆုိင္ထဲေရာက္ေတာ့ ၆ နာရီေက်ာ္ၿပီ။ စ ထုိင္လုိက္ၿပီးကတည္းက. . လန္ဒန္နဲ႔ ရန္ကုန္တင္မကဘူး. . . ေခတ္လြန္၊ ေခတ္ေႏွာင္းနဲ႔ ေခတ္သစ္ေတြဆီထိ Time Machine ေတာင္ မလုိပဲ ေရာက္ခဲ့ေလရဲ႕။ ဂ်ိမ္းဂၽြိဳက္စ္၊ ၿမင့္သန္း၊ မင္းလူ၊ ေဒါ့စတိုရက္ဖ္စကီး၊ ေဂ်ာ့အုိ၀ဲ၊ မာႏြယ္ေအး၊ မၾကာၿဖဴ၊ ကိုေဇယ်ာ၊ ကပ္ဖ္ကာ၊ ဘာညာ ဘာညာ. . . စုံေနတာပဲ. . ေအာ္ၾကီးဟစ္က်ယ္နဲ႔ ဆူရတာ မလုံေလာက္ေသးလုိ႔လား မသိဘူး ဖန္ခြက္တစ္လုံးေတာင္ ခ်ခြဲခဲ့ေသး။ အဲ့မွာ - အိမ္မပုိင္တဲ့ ေဂၚလီေတြလဲ ေတြ႔ခဲ့။ 'မင္း. . လူၾကီးၿဖစ္ေနၿပီ' ဆုိၿပီး ေအာ္တတ္တဲ့ကေလးေတြလဲ ေတြ႔ခဲ့ရဲ႕။

ဆူရပူရတာ အားရက်ေတာ့မွပဲ. . ထီးကုိယ္စီဆြဲၿပီး ဆုိင္ၿပင္ထြက္ခဲ့တယ္။ မုိးက သည္းလုိ႔ေကာင္းတုန္း။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ၾကီးကေတာ့. . . ေမွာင္အတိက်လုိ႔ တိတ္ဆိတ္လုိ႔ ေကာင္းစေပါ့။ အေမွာင္ထဲ ဆူးေလဘုရားကိုမ်ား ေတြ႔မလား ရွာၾကည့္ေသးတယ္။ ဒီိထက္ေစာရင္. . ဆူးေလဘက္ လမ္းေလွ်ာက္ပါတယ္။ မုိးေရ တ၀ုန္း၀ုန္းၾကားထဲေလွ်ာက္ရရင္ ပုိအရသာရွိမယ္။ အခုေတာ့. . . သူတုိ႔ကိုသာ အိမ္ၿပန္လမ္းဂရုုစုိက္ၾကဖုိ႔ပဲ မွာရတယ္။ အငွားကားေပၚမွာ ကားသမားၾကီးနဲ႔ စကားစပ္မိေတာ့. . . မရည္ရြယ္ပါပဲ ေၿပာၿဖစ္တယ္။ အဲ့ဒါ က်မေမာင္ေတြေပါ့။ လူဆုိးေတြလုိ႔။



ေရနံ႔သာ

(တစ္ေယာက္က ေမးတယ္ - လန္ဒန္နဲ႔ရန္ကုန္ ဘယ္မွာ ပိုေပ်ာ္သလဲတဲ့။ လန္ဒန္မွာေနတုန္း အေမးခံရရင္ ရန္ကုန္မွာ ပိုေပ်ာ္တယ္ ေၿဖမိမယ္။ အခုေတာ့. . အတူတူပါပဲလုိ႔။ အရင္ ရန္ကုန္မွာ ေပ်ာ္ခဲ့ရတယ္ဆုိတာက ဘာမွ ပူစရာမလုိတဲ့ ေက်ာင္သားဘ၀နဲ႔ေလ။)

အဲဒီအခ်ိန္(မွာ

အဲ ဒီ အခ်ိန္ မွာ
သစ္
႐ြက္

႐ြက္
ေႂကြ က် သြား တယ္

ေလ အ ေဝ့ မွာ ေပါ့ ;
http://godmorgenverden.blogspot.com/

ခပ္
ျဖည္း
ျဖည္း
အ သက္ ႐ႈ သံ [ ႏွလံုး ခုန္ သံ

သူ

သက္
႐ႈ
ေန တုန္း ပဲ လား


သစ္
႐ြက္
ေျခာက္
ေတြ
ျဖန္႕ ခင္း ထား တဲ့

ႏွစ္ - ဆယ့္ - ရွစ္

အဲ ဒီ အ ခ်ိန္ ) မွာ  ။  ။ 



အူေသာင္